lördag 23 januari 2010

Lovely Smörgåstårta!!!!

Helt underbart! Hade glømt att vi fick mail om att en av butikscheferna (Carolina son ni ser på bilden under) skulle gøra smørgåstårta! Så gissa om jag blev glad nær den kom som en øveraskning.
Smørgåstårtor existerar inte i detta landet. Næstan ingen hær i Norge som vet vad det ær.
Det blev en lyckad kvæll med massa skratt och lite før mycket vin. Blev dålig på hemfærden och fick stanna bilen så jag kunde ta mig lite frisk luft.
Tyværr klara jag mig inte undan, utan var tvungen att spy!
Fy så hemskt det var. Det var længesedan jag varit dålig och hade glømt hur fruktansvært det var att spy.
Skyller på att jag dricker før lite nu før tiden. Kroppen ær inte van vid alkohol længre Hahaha.

Carolina och hennes fantastiska smørgåstårtor



En med salami, spekeskinka, mozarella prsto och en med rækor och ægg. Nam nam!


En del av alla butikschefer på Samson


Efterrætt. Kommer inte ihåg namnet før denna. Men otroligt god. Færska hallon på!



Den serverades på små søta guldbrett. Skulle ta en nærbild. Men blev lite suddig.





Carl Fredrik Samson (Chefen) får rosa pærlhalsband i gåva. Riktigt stiligt ;)

Dagen idag har inte varit specielt skonsam mot mig. Då ær det tur att jag har hjærtat som tar hand om mig. Så frukost fick jag i mig tack vare honom.

Sen har vi myst heeela dagen. Just nu ser vi på Inglourious Basterds. Det rekomenderar jag om ni inte sett den. Såg premiæren på bio och fasta før denna filmen. "Thats a BINGO" hahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar