torsdag 5 augusti 2010

Första arbetsveckan

Då var snart första arbetsveckan färdig. Är väl inte riktigt van vid tempot och massa kunder nu när man slappat i 3 veckar. Så har varit helt död när jag kommit hem. Sen har inte denna förkylning som jag fick i Venedig riktigt släppt. Är hängig, snurrig och inte alls i form. I tisdags gick jag och la mig 19:30 och DET är högst ovanligt!
Fick besök av Tante Tove, Mortens syster och bror igår, och Gunhild & Torleif m. familj idag.
Mycket bra att vi får oväntat besök. Det tackar jag för! :D
För då måste jag vara social även efter jobbet.
Isolerar mig rätt saftigt på veckorna då jag får tillräckligt med intryck av alla kunder/människor på jobbet, och det tycker jag inte är helt ok! Måste ut lite mer och träffa mina vänner. :)

Ibland blir jag arg, rent utav förbannad när jag inte orkar lika mycket som alla andra!
Inte rättvist! Sen att det är svårt att förklara varför man inte kan komma eller just att komma undan vissa event. Vill ju inte vara en "tråkmåns" heller.
Har ju (som dem flesta vet som känner mig väl) varit väldigt sjuk, och det är frustrerande när man "går glipp" om saker man vill vara med på för att man inte har någon ork. Fester, middagar, något så enkelt som en fika m.m.
Jag har alltid varit en person som varit en del av "the center of attention" (eller hur man nu får ihop den meningen). ;)
Nu känns det som jag ibland missar en massa viktigt som jag borde vart med på. Det stressar mig!
Så just nu arbetar jag emot mig själv helt enkelt. Orkar inte allt... = blir stressad att jag ska missa något = trött av stressen.
Ingen bra kombination! Detta får vi ändra på!!! Vill orka mer :)
Måste föresten visa lite bilder över vad grabbarna har pysslat med idag medans jag Gunhild,  Frida och Frøidis har myst. Nu har vi en ny ingång i källaren! :D










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar