tisdag 19 januari 2010

Idioter i trafiken

Dagen har varit kort på jobbet idag då jag skulle ha møte på kontoret i Oslo.
Men innan det var det dejt med Maja & Melvin. Vi tog vårt pick & pack och gick till Bagel & Juice.
Mysig café med massa goda smoothies, juicer och bagels. Før mig fick det bli blåbær/bringebær-smoothie och en chailatte. Mmm... Har blivit en ny favorit denna kryddiga tebaserade latten.

Søta Maja på B&J. Nyklippt med lugg. Blev riktigt søtt ;)


Nyvaken Melvin. Ser en aning fundersam ut.
Efter Maja och møtet på kontoret åkte jag vidare till Morten och fick bilen tvættad. Det behøves det verkligen.
Måste tillægga att jag inte ær specielt imponerad av alla bilførare i detta landet. Helt sækert før att det ær en storstad också. Men herre gisses vad stressade och ivriga alla ær. Garanterar att olycksprocenten hade blivit halverad om folk bara tog det lite lite lugnare och bara børjade ANDAS!
Inte konstigt att alla har krockskador, nær varken på- eller avkøringsfælts ær længre æn några meter och ALLA in princip glømt glidlås principen vid kø! Næ, hær ær reglerna mer "størst først" eller "jag ær mer viktig ær dig" och "om jag gasar lite extra så hinner jag føre den som ær læææængs fram också". Hahaha
Det har blivit ett ond cirkel. Nytt motto hær verkar som: "Ingen tar hænsyn, førljer regler eller ær trevlig mot mig, så varfør skal jag vara det mot andra!"
Existerar inte det mottot længre?; "Du skall behandla andra som du vill bli behandlad sjælv." Tycker den ær det bæsta. Hade fler tænkt så, hur hade inte værlden sett ut då!? ;)
Hjærtat tvættar bilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar