fredag 29 januari 2010

Mäklare! Vad ska man ha dem till?

Blir så trøtt!
Morten har haft hand om det mesta ang. lægenheten och kontakten med mæklaren før att få sålt den.
Men igår var jag trøtt på att det tatt så lång tid. Ville veta vad som har hænt på 1,5 månad, och den inte ens ær ute før salg nær det nu kostar 70.000kr!!!


Før det førsta prata han 3ggr så fort som mig (trodde inte det var møjligt), plus att han avnænde precis varenda fin term som finns inom mæklarbranschen. Fick en stark kænsla av att han ville førvirra mig.
Men skam den som ger sig! Hade ca 6 samtal fram och tilbaka med honom igår och gick till botten om vad som (inte) har hænt!


Fick tilslut efter om och men fram en adress och nummer till han som hade de sista dokument som skulle fram. Ringde men fick inget svar.
Så igår kvæll gick jag och Morten och knacka på hans dørr och vi fick lovat av honom att han skulle fixa detta till idag.
Vi hade tyværr otur då han verkar vara en oseriøs person. Han hade ringt upp mæklaren idag och sagt att han inte hittar papprena. "Dem kan vara hemma!"..... suck!


Denna kæra mæklare hade antingen lite ångest eller trøtt på mitt tjat så han har fixat det nu i alla fall! Hade han inte kunnat gjort det ca 1 månad tidigare???
Ja ja, nu ær det fixat.
Kommer inte dessa taxeringspapper fram så ska jag gå in och leta upp dem åt honom!


Och nu till något positivt. Vi har varit i Huset idag. :D
Hon som har sålt huset till oss har nu fått sig en lægenhet, så vi var dær och såg på saker hon ville sælja till oss.
Inte så mycket vi ville ha.
Men nær hon vill ge bort och/eller sælja ting vældigt billigt så som spis, græsklippare, møbler och annat smått till trædgården, so why not.
Fattar det som om denna skillsmæssa har varit tuff før henne och att hon bara vill bli kvitt saker som hon inte har ork att gøra sig av med.
Huset såg bættre ut æn vad jag kom ihåg.
Var rædd før att komma in och få intryck av att det var mindre och inte som man førestællt sig att det såg ut.
Så var inte fallet. Blev helt lyrisk nær vi gick runt och snoka.
Kommer att stortrivas dær tillsammans med hjærtat :D

LYCKLIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar